Η έκρηξη του πληθωρισμού αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής των καυσίμων και των πρώτων υλών και αγαθών πρώτης ανάγκης φέρνει στην επιφάνεια με τον πιο δραματικό τρόπο τις τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες και τα κενά στον τομέα της ενεργειακής πολιτικής και της γενικότερης διαχείρισης της πολιτικής καυσίμων και της αξιοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η Κύπρος εξακολουθεί να καλύπτει τις ενεργειακές της ανάγκες με συμβατικά καύσιμα και να καταγράφει χαμηλές επιδόσεις στην μείωση εκπομπών του θερμοκηπίου την ίδια ώρα που η υπόλοιπη Ευρώπη κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση και αλλάζει ριζικά τον ενεργειακό της χάρτη. Η υπόθεση της έλευσης φυσικού αερίου το οποίο είναι φθηνότερο και πιο φιλικό στο περιβάλλον έχει καταντήσει κωμωδία, ενώ η περιβόητη στρατηγική για δημιουργία δημόσιου συστήματος μεταφορών έχει καταρρεύσει πλήρως.
Είναι απαράδεκτο σε μια χώρα που ο πολίτης εξαρτάται απόλυτα για τις ανάγκες διακίνησης του από τη χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων τα καύσιμα να επιβαρύνονται με φορολογίες που ξεπερνούν το 50% της τιμής τους. Το ζήτημα της ακρίβειας δεν πρόκειται να επιλυθεί με ευχές και ευσεβοποθισμούς αλλά με συγκροτημένα στρατηγική και συγκεκριμένα μέτρα. Δυστυχώς το τίμημα το πληρώνουν οι πιο ευάλωτες κοινωνικές τάξεις που βλέπουν τα εισοδήματα τους να διαβρώνονται από την ακρίβεια και την έλλειψη πολιτικών κοινωνικής στήριξης και αρωγής. Η ΔΕΟΚ προτείνει σαν πρώτα μέτρα την μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα και στα τρόφιμα. Επιπρόσθετα επιβάλλεται η μείωση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος και η ενημέρωση των φτωχών εισοδηματικών τάξεων για την έκπτωση που δικαιούνται στους λογαριασμούς της ΑΗΚ.
Η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να αντιληφθεί ότι χωρίς αξιόπιστο σύστημα δημόσιων μεταφορών και αλλαγή του ενεργειακού μας ισοζυγίου δεν θα πετύχουμε ούτε τους περιβαλλοντικούς μας στόχους ούτε την ανεξέλεγκτη άνοδο του πληθωρισμού.
Γραφείο Τύπου ΔΕΟΚ
14 Σεπτεμβρίου 2021