Πολλά τα κενά και οι αδυναμίες στο κεφάλαιο προστασίας του καταναλωτή
Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή το Τμήμα Εργαζόμενων Καταναλωτών της ΔΕΟΚ καλεί τους εργαζόμενους καταναλωτές να εφαρμόζουν πιστά το τρίπτυχο Ενημερώσου Επιμορφώσου και Διεκδίκησε τα καταναλωτικά σου δικαιώματα.
Η σωστή καταναλωτική συμπεριφορά είναι καθοριστικής σημασίας τόσο για την διασφάλιση της ποιότητας της ζωής μας όσο και για την προστασία των οικονομικών μας συμφερόντων.
Ιδιαίτερα στις σημερινές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες με την ψηφιακή τεχνολογία και το διασυνοριακό εμπόριο να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις συναλλαγές μας η ανάγκη επιμόρφωσης των καταναλωτών ώστε να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους είναι επιτακτική.
Παρά το ισχυρό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει σήμερα στον τόπο μας για την προστασία των καταναλωτών η ΔΕΟΚ διαπιστώνει σοβαρές αδυναμίες και ελλείμματα που οφείλονται στον ολιγοπωλιακό χαρακτήρα ουσιωδών αγαθών και υπηρεσιών όπως τα καύσιμα, το γάλα και το διαδίκτυο με αποτέλεσμα την αισχροκέρδεια και τις ιδιαίτερα ψηλές τιμές σε βάρος των καταναλωτών. Ταυτόχρονα χρειάζεται παρέμβαση σε κλειστές αγορές όπως στα γήπεδα και στα αεροδρόμια όπου οι τιμές αγαθών και υπηρεσιών όπως το νερό και η εστίαση είναι απαγορευτικές.
Η ΔΕΟΚ αναμένει από την κυβέρνηση ουσιαστικότερο και ενεργότερο ρόλο στο κεφάλαιο της προστασίας των δικαιωμάτων του καταναλωτή. Ειδικότερα διεκδικεί τα ακόλουθα μέτρα:
- Σύσταση του θεσμού του Επιτρόπου του Καταναλωτή όπως ισχύει σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες.
- Ενίσχυση της στελέχωσης της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού ώστε να επιτελέσει τον ρόλο της άμεσα και αποτελεσματικά.
- Ενίσχυση και επαρκή στελέχωση της υπηρεσίας του καταναλωτή.
- Άμεση και ουσιαστική βοήθεια του κράτους προς τους Συνδέσμους και Φορείς των καταναλωτών ώστε και αυτή να ενισχύσουν περισσότερο τον σημαντικό τους ρόλο στην ενημέρωση και προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή.
- Θεσμοθετημένη και συστηματική ενημέρωση των καταναλωτών ώστε να εκπαιδευτούν σωστά και να καταστούν ενεργοί πολίτες προς την κατεύθυνση της διεκδίκησης των καταναλωτικών δικαιωμάτων.
Το ΤΕΚ ΔΕΟΚ καλεί τους καταναλωτές να αξιοποιούν την Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή, τους Συνδέσμους και τα Τμήματα Καταναλωτών των συντεχνιών, και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου για να ενημερώνονται αλλά και να προβαίνουν σε καταγγελίες όταν παραβιάζονται τα καταναλωτικά τους δικαιώματα.
Γραφείο Τύπου ΔΕΟΚ
14 Μαρτίου 2018