Η ΔΕΟΚ εκφράζει την ανησυχία της για τα τεκταινόμενα στον χώρο της εκπαίδευσης και καλεί το Υπουργείο Παιδείας και τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις να επιδείξουν σωφροσύνη και σύνεση προτάσσοντας πάνω από όλα την ανάγκη να επιλυθούν τα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Δυστυχώς οι λανθασμένες πρακτικές του παρελθόντος, η πολιτική ατολμία, οι παλινδρομήσεις, η αναβλητικότητα και οι ερασιτεχνικοί πειραματισμοί έχουν συσσωρεύσει στρεβλώσεις και παθογένειες στο εκπαιδευτικό σύστημα οι οποίες σήμερα είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν. Είναι απαράδεκτο ένα κράτος που δαπανά ένα από τα υψηλότερα ποσοστά επί του ΑΕΠ για την Παιδεία να αποτυγχάνει να εφαρμόσει μια ουσιαστική και αποτελεσματική μεταρρύθμιση, μια μεταρρύθμιση που να απαντά στις σύγχρονες τεχνολογικές προκλήσεις και στις ανάγκες της εποχής μας.
Η ΔΕΟΚ πιστεύει ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα χρειάζεται βαθιές τομές και άμεση ουσιαστική μεταρρύθμιση σε όλες τις βαθμίδες. Η εποχή μας απαιτεί το ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο το οποίο θα παρέχει σύγχρονη γνώση τεχνολογική κατάρτιση και θα καλλιεργεί ελεύθερους και συνειδητοποιημένους πολίτες. Η εκπαίδευση θα πρέπει να προετοιμάζει τους νέους για ευέλικτη επαγγελματική σταδιοδρομία. Θα πρέπει να προωθεί μια θετική εικόνα για την αγορά εργασίας να αποδομεί τα στερεότυπα για τα φύλα και να προβάλλει την ευαισθησία και την ανοχή στην διαφορετικότητα. Θα πρέπει επίσης να αναπτύξει την ικανότητα των νέων να διαχειρίζονται την πολυπλοκότητα ενός κόσμου που αλλάζει ραγδαία.
Αποτελεί αποτυχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος η απουσία επαγγελματικού προσανατολισμού με αποτέλεσμα ποσοστό νέων της τάξης του 40% να εργοδοτείται σε επαγγέλματα που καμία συνάφεια έχουν με τις σπουδές τους.
Επιδίωξη της εκπαιδευτικής πολιτικής πρέπει να είναι η σύνδεση της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της δια βίου μάθησης σε ένα ενιαίο πλαίσιο.
Η ΔΕΟΚ πιστεύει ότι το φαινόμενο της παραπαιδείας πρέπει να εκλείψει διότι εκτός από παθογένεια του εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί τεράστια οικονομική επιβάρυνση για τους εργαζόμενους που ανήκουν στα χαμηλά και μεσαία εισοδηματικά στρώματα.
Είναι καιρός ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου Παιδείας και οι εκπρόσωποι των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων να συζητήσουν για την παιδεία του τόπου με αλληλοσεβασμό και αλληλοκατανόηση.
Χρόνια προβλήματα όπως αυτά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της επέκτασης και καθιέρωσης του θεσμού του ολοήμερου σχολείου του εκσυγχρονισμού και της μεταρρύθμισης της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης πρέπει να ιεραρχηθούν ψηλά και να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση.
Ο Κύπριος φορολογούμενος ο οποίος πληρώνει ακριβά το αγαθό της παιδείας έχει το δικαίωμα να διεκδικεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα κατατάσσεται μεταξύ των πρώτων στις διεθνείς αξιολογήσεις και όχι μεταξύ των τελευταίων.
Γραφείο Τύπου ΔΕΟΚ
17 Ιουλίου 2018