Η εξέλιξη της χαώδους κατάστασης που επικρατεί στο λιμάνι Λεμεσού και η τεράστια ζημιά που επιφέρει στην Κυπριακή Οικονομία έχει αποδείξει περίτρανα ότι οι ιδιωτικοποιήσεις/αποκρατικοποιήσεις προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας είναι ένα σύνθημα ‘φούσκα’ δεξιάς και νεοφιλελεύθερης πνοής.
Η τραγική κατάσταση στο λιμάνι Λεμεσού θα πρέπει τουλάχιστο να οδηγήσει σε παραίτηση Υπουργού ή και Υπουργών. Κυβέρνηση, αλλά και τα κόμματα που ψήφισαν την ιδιωτικοποίηση, οφείλουν μια γενναία απολογία προς την κυπριακή οικονομία και στις οργανώσεις όπως η ΔΕΟΚ που διαφώνησαν και προειδοποίησαν έγκαιρα.
Μέρος της χαώδους κατάστασης οφείλεται, κατά την εκτίμηση μας, και στην απόλυση/εκδίωξη από το λιμάνι δεκάδων έμπειρων υπαλλήλων της Αρχής Λιμένων, Αχθοφόρων και άλλων. Το ότι ήταν από δική τους επιλογή ή απομάκρυνση του είναι μύθος αφού η ιδιωτικοποίηση αποφασίστηκε από την κυβέρνηση και πολυδιαφημίστηκε από τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών που ‘τρέχει και δεν φτάνει’ εδώ και εβδομάδες δίκη Λιμενάρχη.
Παράδοξη και εκκωφαντική η σιωπή των επίσης θιασωτών της ιδιωτικοποίησης ΟΕΒ και ΚΕΒΕ για το κατάντημα του λιμανιού και τις τεράστιες αλυσιδωτές ζημιές στην οικονομία. Στο παρελθόν για 2-3 ώρες απεργίες εργαζομένων στο λιμάνι ‘έσκιζαν τα ιμάτια τους’ καταγγέλλοντας ολημερίς τους ‘άτακτους’ και ‘άφρονους’ απεργούντες.
Η ΔΕΟΚ καλεί την κυβέρνηση και κάθε άλλο αρμόδιο παράγοντα και φορέα να επαναξιολογήσουν την κατάσταση και το ενδεχόμενο επιτέλους να στηρίξουν και να ενισχύσουν την Αρχή Λιμένων Κύπρου να επανακτήσει το κρίσιμο ρόλο διαχείρισης και λειτουργίας των λιμανιών μας όπως έπραττε με επιτυχία και αποτελεσματικότητα από την ίδρυση της το 1973 μέχρι σήμερα.
Γραφείο Τύπου
Λευκωσία 17 Φεβρουαρίου 2017